Seguidores

jueves, 13 de diciembre de 2012

Trilogia del Caos (2) - Qui rebrà el meu present?


''i estimar aquest moment,
i aquesta mica de vent,
i el teu amor, transparent.''
~J.M. de Sagarra~
Pistes per a Flavia

Qui serà qui rebi el meu present?
Qui serà aquella joia d'un amor aiguamarina que
brillarà en la profunditat dels oceans?
Quant jo mori, separada ja estigui la incandescent

flama del geni estèril, qui plorarà el meu cadàver
i la vida que no he arribat a viure?

Qui rep el meu present, ara que he tornat a viure?
Qui és la quimera del somni i la realitat dels fruits
invernals, que reflota l'era de l'amistat honesta del meu cor?

No ho sé i potser ja ho sàpiga, però segueixo sent
el poeta que forada la pluja amb pedres i, entre
els fracassos i els principis rectors de la vida,
estimo, he començat a estimar i he tornat a viure.
Però ella -ai, companya!- rebrà el meu present?


Il·lustració: Pal·las i el Centaure (aprox. 1482), Sandro Botticelli.
Text de Jordi Rodríguez Serras.

3 comentarios:

  1. M'ha agradat molt aquest poema, "zagal", definitivament, tens el do de les muses. Que farien el poetes sense les seves respectives Flàvies?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Mentre duri el vi fecund de la meva copa daurada, Flàvia (la qual coneixes) em donarà les forçes necessàries per a seguir escribint tant prolíficament. Però n'hi han tantes, de ''Flàvies'', al món... però cap com ella ;) (de veritat he escrit això?)

      Eliminar

¡Gracias por expresar tu opinión! Recuerda dar consejos constructivos
a todo herman@ poeta.